مقالات پزشکی

جلوگیری از رشد سایز پا

جلوگیری از رشد سایز پا
کوتاه کردن سایز پا

جراحی کوچک کردن سایز پا

برای آن دسته از عزیزانی که از بزرگ بودن سایز پای خود رنج میبرند خبر مهمی داریم . تیم جراحی بهار طب کاران به جرات میتواند بگوید به صورت کاملا تضمینی  عمل کوتاه کردن انگشتان بلند و کوچک کردن سایز پا را زیر نظر متخصصین ارتوپد ارائه میکند . اگر هر کفشی میپوشید اندازه شما نمیشود و یا از راه رفتن با کفش بزرگ خجالت میکشید و اعتماد به نفس شما  سلب شده است اکنون زمان آن است که درمان قطعی را دنبال کنید  و به جراحی اعتماد کنید . میدانید که هیچ راهی جز جراحی برای کوتاه کردن سایز پا وجود ندارد  و تنها عمل زیبایی پا میتواند شما را یاری کند . پس همراه ما باشید و از مشاوره آنلاین دکتر ارتوپدی ما اطلاعات لازم را کسب نمایید .

جلوگیری از رشد سایز پا

جلوگیری از رشد سایز پا

با افزایش سن و پس از آن تغییر شرایط زندگی سایز برخی از اندام ها به خصوص پا ها بزرگتر شده و پنجه ها پهن , بلندتر و بازتر می شوند ؛یکی از علت شایع تغییر اندازه پا تغییر وزن است همه افراد در بزرگسالی دوست دارند از یک سایز کفش استفاده کنند اما نمی توان از رشد پاها جلوگیری کرد به ویژه اینکه بدن با افزایش وزن نیز همراه باشد با این حال می توان بااستفاده از روش های مراقبتی  سرعت رشد پاها را کاهش داد ؛راه های جلوگیری از رشد سایز پا کدام است ؟ تیم جراحی بهار طب کاران با خدمات جراحی پای کوتاه در خدمت شماست . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • سایزپا تا چه سنی رشد می کند ؟
  • علت رشد سایز پا چیست ؟
  • 4 راه کارمهم در جلوگیری از رشد سایزپا
  • عمل کوچک کردن سایزپا

مرکز جراحی پای کوتاه

سایز پا تا چه سنی رشد می کند ؟

به طور کلی رشد پاها در دوران سنی 19 تا 22 سالگی متوقف می شود به علاوه اینکه در دوران میانسالی و پیری با تحلیل بدن و استخوان ها سایز پا تا یک دو یا سه سانتی متر کاهش پیدا می کند .

علت رشد سایز پا چیست ؟

به طور کلی دو عامل مهم موجب تغییر سایز کف پای افراد می شود ؛ اول رشد طبیعی بدن و نیز حفظ تناسب پا با بدن می باشد که این روند تنها به پاها محدود نیست مورد بعدی افزایش وزن و چاقی بوده که موجب بزرگتر شدن سایز پا ها می شود ؛ تغذیه نقش اساسی در شکل گیری اجزای بدن دارد وجود برخی هورمون ها در غذا موجب افزایش رشد بافت عضلانی و حتی استخوان شده و سایز را تغییر می دهد روزانه داشتن یک رژیم غذایی سالم و پرهیز از مصرف غذاها و مکمل های ورزشی و هورمونی در جلوگیری از رشد سایزپا حائز اهمیت است .

4 راهکار مهم در جلوگیری از رشد سایز پا

استفاده از پدهای نگهدارنده :

از جمله محصولاتی که می تواند به جلوگیری از رشد سایزپا بر اثر تغییر شکل پا کمک کند استفاده از پدهای نگهدارنده پاست ؛ این پدها از تغییر شکل نواحی مختلف پاها مانند انگشت ها , غوزک , پاشنه پا و… جلوگیری کرده و بهترین زمان استفاده از آن نیز قبل از بروز عارضه است این  پدهای مصنوعی قوس شکل سرعت صاف شدن پاها را کاهش داده و استفاده منظم از آن موجب پوسته پوسته شدن کف پا و سلامتی عمومی پا می شود.

هزینه جراحی مفصل شارکو چقدر است  ؟

عدم تغییر سایز کفش :

راه کار دیگر در جلوگیری از رشد سایزپا استفاده از کفش هایی استاندارد و اندازه پا و عدم استفاده از کفش هایی با سایز بزرگتر است ؛ ممکن است هنگام خرید از کفش خوشمان بیاید که کمی بزرگتر باشد و فروشنده تنها آن سایز را داشته باشد ؛ به این دلیل که بافت عضلات و پوست پاها در طول مدت استفاده از کفش های بزرگتر کمی بیشتر می شود در نتیجه سایز پا نیز افزایش می یابد .کفش های مناسب و اندازه پایتان را بپوشید تا از خیلی از مشکلا پا جلوگیری شود .

کاهش وزن :

در صورتی که اخیرا دچار اضافه وزن شده باشید ؛ سایز بدن شما نیز چه از لحاظ لباس یا کفش تغییر می کند و با حجیم شدن چربی سایز بدن شما نیز تغییر می کند ؛ بدن ما برای ماهیچه سازی , آب شدن چربی ها , عملکرد بهتر و پیشگیری از بیماری ها به رژیم غذایی سالم برای داشتن وزنی نرمال نیاز دارد با کاهش وزن سایز بدن شما به خصوص سایز پاهایتان نیز کاهش می یابد ؛  بنابراین توصیه می شود با کاهش وزن به وزن ایده آل و سایز نرمال برسید .

ورزش برای کوچک شدن سایز پا :

یکی از ورزش هایی که برای کوچک تر کردن پای پهن می توان انجام داد دوچرخه سواری است با درگیر کردن عضلات سبب سوختن چربی ها پنهان پا و خوش فرمی آن می شود همچنین از دیگر ورزش ها می توان به پیاده روی , ورزش های کششی و ورزش های استقامتی پایین تنه اشاره نمود .

عمل کوچک کردن سایزپا

جراحی زیبایی پا یک جراحی پر طرفدار است , روش این جراحی ها با هم متفاوت است در برخی از این جراحی ها انگشت کوچک پا بوده که شکلش اصلاح می شود گاهی با جراحی پنجه پاهای فرد باریک و تر و ظریف تر شده و پوشیدن کفش نوک تیز هم آسان می شود نوعی دیگر از این جراحی این است که اگر شما پاهای تپل و چاق داشته باشیدچربی های اضافه از اطراف انگشتان برداشته شده و پا ظریف تر به نظر می رسد در نوع دیگر از این جراحی ها طول انگشتان پا کوتاه تر می شود و به عنوان مثال شماره کفش شما از 42 به 40 تغییر پیدا کرده و پا کوچک تر می شود .

هزینه جراحی رشد قد  در تهران

132 نظر در “جلوگیری از رشد سایز پا

  1. نرگس گفت:

    من 11 سالمه سایز پام 38 می خوره خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *