مقالات پزشکی

بهترین روغن برای زانو درد چیست ؟

بهترین روغن برای زانو درد
بهترین روغن برای زانو درد

بهترین روغن برای زانو درد

یکی از مشکلات رایج بین افراد که می تواند دلایل فراوان و متعددی داشته باشد زانودرد است ؛ در این خصوص مهم است که یک تشخیص صحیح از علت زانودرد به دست آورد تا بتوان برای رفع درد روش درمانی متناسب استفاده نمود ؛ اصلی ترین دلایل زانودرد شامل ؛ آرتروز , آسیب دیدگی رباط , آسیب دیدگی غضروف یا پارگی میسینگ می باشد  یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش ها برای درمان زانو درد استفاده از روغن های خانگی است , بهترین روغن برای زانودرد باید متناسب با نوع درد انتخاب شود . تیم جراح بهار طب کاران در خصوص تعویض مفصل زانو مشاوره میدهد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با ادامه مطلب

هزینه عمل افزایش قد چقدر است ؟

بهترین روغن برای زانو درد کدام است ؟

روغن شتر مرغ برای زانودرد :

روغن شترمرغ از جمله روغن های طبیعی و پر خاصیت بوده خاصیت ویژه ای در نفوذ پذیری و رفع التهابات عضلات بدن داشته و درمان مؤثری برای دردهای ناشی از گرفتگی عضلات , رگ به رگ شدن کشیدگی و آرتروز دارد ؛ روغن شتر مرغ از جمله بهترین روغن برای زانودرد محسوب می شود.

املاح موجود در روغن شتر مرغ چیست ؟

ویتامین های E و A برای ترمیم کردن پوست و حاوی آنتی اکسیدان های مفید , امگا3 چربی مفید برای بدن را محیا نموده و امگا6 به حفظ سلامتی بدن و کاهش دردهای مفصلی کمک می کند امگا9 نیز دارای موادی برای بازسازی پوست و سلولهای مرده پوستی می باشد .

ترکیب روغن زیتون و نمک یا روغن زیتون  زردچوبه برای زانو درد :

در صورتی مداوم از زانودرد رنج می برید استفاده از ترکیب روغن زیتون و نمک موجی کاهش درد زانوی شما می شود , روغن زیتون از دیرباز برای تسکین دردهای بدن به خصوص دردهای استخوانی در همه نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گرفته است ؛ ترکیب روغن زیتون و نمک بهترین درمان برای زانو درد محسوب می شود این دو را با هم ترکیب کرده وپس از گذشت دو روز از آن صبح ها هنگام بیدار شدن از خواب زانو را با آن ماساژ دهید .زردچوبه نیز دارای یک ترکیب فعال به نام کورکومین بوده که دارای خاصیت ضد التهاب و آنتی اکسیدان است ترکیب روغن زیتون و زردچوبه نیز می تواند در تسکین درد مؤثر باشد .

جراحی پای شارکو چگونه است  ؟

املاح موجود در روغن زیتون :

آنتی اکسیدان موجود در این روغن خاصیت ضد التهابی بالایی دارد ؛ اسیدهای چرب آن موجب بهبود بیماری های قلبی و عروقی و… شده ؛ ویتامین A  موجب التیام زخم های پوستی و بهبود بینایی شده و ویتامین K در کنترل خونریزی , دیابت و پوکی استخوان موثر بوده و ویتامین D موجب رشد و استحکام استخوان ها می شود .

روغن سیاهدانه برای زانودرد :

سیاهدانه طبعی گرم و خشک دارد و رطوبت و سرد را رفع می کند روغن سیاهدانه نقش مهمی در بهبود دردهای موضعی دارد و بهترین روغن برای زانو درد محسوب می شود هفته ای چند بار این روغن را در محل درد مالیده و پس از سه هفته متوجه خواص آن می شوید .

املاح موجود در سیاهدانه :

سیاهدانه سرشار از ترکیباتی مانند زینگ , کلسیم , فسفر , پتاسیم و نیز ویتامین های B1, B2 , B3 ,B9 و C و E بوده و موجب شده تا این روغن ضد ویروس , تقویت کننده سیستم ایمنی , ضد التهاب و ضد قارچ باشد .

روغن الاغ :

یکی از قدیمی ترین و کمیاب ترین روغن های موثر برای درد مفاصل , دردهای عضلانی , روماتیسمی و آرتروز که از ترکیب شیر الاغ و چربی الاغ به دست می آید روغن الاغ است , روزانه مقداری از این روغن را با سیاهدانه ترکیب نموده و بر ناحیه مورد نظر به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید .

املاح موجودر در روغن الاغ :

روغن الاغ از بهترین روغن برای زانودرد محسوب شده و دارای ویتامین های A , E , B و D می باشد و علاوه بر درمان کننده دردهای عضلانی , رماتیسمی و آرتروز , در درمان دیسک کمر , دیسک گردن , پا درد , درمان زخم دیابت و بستر مؤثر است .

روغن زنجبیل :

عصاره زنجبیل به اندازه ایبوپروفن در درمان مؤثر بوده و مکمل های زنجبیل به شکل مؤثر التهاب و درد را در زانو کاهش می دهد ؛ در یک تحقیق در دانشگاه میامی نشان داده شد این روغن می توان جایگزین داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی شود, این مطالعه اثرات روغن زنجیبل بسیار غلیظ را با دارونما در 247 بیمار مبتلا به آرتروز مقایسه نمود زنجبیل درد مفاصل را تا 40 درصد نسبت به دارونما کاهش داد .

دیگر روغن های مؤثر در بهبود زانو درد شامل , روغن خردل , روغن گردو , روغن مار , روغن بابونه , روغن اسطوخودوس , روغن نعنا , روغن مرزنجوش و روغن نارگیل است .

مرکز جراحی پای کلاب فوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *