مقالات پزشکی

بهترین ورزش برای لگن

بهترین ورزش برای لگن
بهترین ورزش برای لگن

بهترین ورزش برای لگن

ورزش نقش مهمی در سلامت استخوان و تقویت مفاصل دارد این امر توسط پژوهشگران و پزشکان تأیید شده است ؛ سالانه درصد بالایی از افراد به علت مشکلات مفصلی و استخوانی دچار بیماری ارتوپدی مانند پوکی استخوان , شکستگی استخوان , آرتروز و… می شوند دلیل اصلی بروز بیماری های ارتوپدی نیز عدم استحکام کافی استخوان می باشد ؛ بسیاری از افراد به دلیل اینکه استخوانشان ضعیف است دچار شکستگی و دردهای عضلانی می شوند ؛ یکی از مهم ترین مفاصل که وزن را تحمل می کند لگن است در صورتی که لگن را پر قدرت و متحرک نگه دارید درد لگن سریعا بر طرف شده و می توان به حالت عادی بازگشت اما بهترین ورزش برای لگن کدام است ؟ تیم جراحی بهار طب کاران با خدمات جراحی رشد قد ، تعویض مفصل لگن و مفصل  زانو   و همچنین ناهنجاریهای رشد در خدمت شماست . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • بهترین ورزش برای لگن کدام است ؟
  • علت تضعیف عضلات کف لگن
  • برای تقویت لگن چی بخوریم ؟

هزینه جراحی رشد قد

بهترین ورزش برای لگن کدام است ؟

عضلات کف لگن بنا به دلایلی اعم از چاقی , زایمان و… ممکن است تضعیف شود در ادامه به 9 ورزش مؤثر برای تقویت لگن اشاره می کنیم .

حرکت چرخشی لگن :

از جمله تمرین مؤثر و بهترین ورزش برای لگن , حرکت چرخشی لگن می باشد ؛ این حرکت انعطاف پذیری را افزایش داده و برای پشتیبانی بهتر می توان از شیء ثابت برای تکیه گاه استفاده نمود ، برای انجام این تمرین بر روی پای راست بایستید و پای چب را بلند نموده و به شکل دایره ای بچرخانید در هر جهت 20 دایره بزنید سپس این تمرین را با پای راست انجام دهید برای سخت کردن این تمرین می توانید اندازه دایره ها را بیشتر نموده و 2 تا 3 ست انجام دهید .

کشش پا به طرف سینه :

یکی از تمرین های ساده و مؤثربرای تقویت لگن کشش پا به سمت سینه است است که به بهبود درد خاجی خاصره کمک می کند ؛ در ابتدا روی کمر به روی زمین دراز کشیده و هر دو پا را دراز نموده و زانو ها را صاف کنیدسپس یکی از پاها را خم کرده و دستتان را دور پایی که خم نموده اید حلقه کنید و به سمت سینه بکشید به مدت 10 تا 15 ثانیه این حالت را حفظ نموده و پاها را پایین بیاورید این حرکت را با پای دیگر نیز تکرار کنید و سعید کنید این ورزش را 10 بار برای هر پا تکرار نمایید .

حرکت پل برای لگن :

از دیگر بهترین ورزش برای تمرین لگن حرکت پل است و در صورتی که به درستی انجام شود موجب تقویت عضلات کف لگن می شود ؛ برای انجام این ورزش روی زمین دراز کشیده زانو ها را خم کرده و کف پاهایتان را صاف روی زمین قرار دهید دست ها را در کنار بدن قرار دهید به گونه ای که کف دست ها به سوی سقف باشد چند دقیقه در حرکت پل باقی مانده و سپس بدن را رها کنید .

اصلاح کوتاهی پا با  جراحی

ورزش لگن با توپ :

به پشت دراز کشیده و یک توپ بزرگ را زیر عضلات ساق پا قرار دهید ؛ از عضلات شکم استفاده نموده و باسن را از روی زمین بلند نمایید هنگامی که عضلات لگن را از روی زمین بلند کردید به مدت 2 الی 3 ثانیه در این وضعیت باقی مانده و بدن را پایین بیاورید .

ورزش با کش پیتلانس  :

در حالی که شانه ها را روی دست ها استوار کرده اید پاها را به اندازه عرض لگن باز نماییدو به حالت پلانک قرار دهید یعنی اینکه پل بدن از سر تا پاشنه پاها را در یک امتداد قرار دهید ؛ کش لوپ را بالاتر از مچ پاها قرار دهید پای راست را به صورت صاف و کشیده به سمت عقب بالا بیاورید و کشش ایجاد کنید .

فشردن لگن :

به پشت دراز کشیده و زانو ها را خم نمایید و یک توپ کوچک بین زانو قرار دهید پس از 5 ثانیه آن را رها کنید و این حرکت را تا 10 بار تکرار نمایید در صورتی که احساس درد شدید کردید این ورزش را انجام ندهید .

حرکت کودک یا حرکت به حالت سجده :

از جمله حرکات یوگا برای تقویت لگن و ران حرکت سجده یا حرکت کودک است ؛ ابتدا به شکل دو زانو روی زمین بنشینید به طوریکه باسن و لگن روی پاشنه های پا قرار بگیرد و در حالت استراحت باشد حال دست ها را باز نموده و به طوریکه کف دست به سمت پایین است از کمر خم شوید و تا جایی که ممکن است دست ها را دراز و روی زمین بکشید , یک دقیقه در این حالت باقی بمایید و در صورت تمایل آن را تکرار کنید در صورتی که به آرتروز زانو و کمر مبتلا هستید این ورزش را انجام ندهید .

ورزش کگل :

روی تخت یا حصیر دراز کشیده و عضلات لگن را 5 ثانیه منقبض نمایید و نگه دارید ان تمرین را بدون منقبض کردن باسن شکم و عضلات ران انجام دهید سپس به مدت 5 ثانیه شکل و ریلکس کنید و تمرین را مجددا انجام دهید ؛ این تمرین برای تقویت لگن و مثانه مؤثر است .

تیلت لگن :

انجام تیلت لگن می تواند برای لگن نامتقارن مؤثر باشد ؛ روی زمین دراز کشیده و زانو ها را خم کنید , بازوها , بالا و پایین کمر , سر و کف پاها همه با زمین تماس داشته باشند اگر باردار هستید به جای دراز کشیدن به دیوار تکیه دهید , عضلات شکم را سفت نموده و قسمت پایین کم را به زمین یا روی دیوار فشار دهیداین حالت 6 ثانیه نگه داشته و 10 بار در روز تکرار کنید .

علت تضعیف عضلات کف لگن

بیماری ها و هر نوع فشار شدید ناگهانی بر عضلات لگنی موجب تضعیف این عضلات و پارگی یا شل شدن بافت های پیوندی ان می شود فشار ناشی از زایمان طبیعی , چاقی ,جراحی یا آسیب به لگن موجب تضعیف عضلات لگن می شود .

برای تقویت لگن چی بخوریم ؟

برای تقویت لگن از منابع پروتئینی اعم از مرغ , تخم مرغ , گوشت قرمز , ماهی و حبوبات پروتئین دار استفاده کنید .

عمل پای کلاب فوت در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *