مقالات پزشکی

عوارض جراحی رشد قد چیست ؟

عوارض جراحی افزایش قد
عوارض جراحی افزایش قد

عوارض جراحی رشد قد چیست ؟

این روزها تبلیغات منفی زیادی علیه جراحی افزایش قد میبینیم که اغلب آنها برای تبلیغات محصولات یا پکیج هاییست که در راستای افزایش قد بعد از سن رشد منتشر میشوند . نکته اول اینکه طبیعتا سازمان نظام پزشکی کشور اجازه این را نمیدهد که هیچ کلینیک یا بیمارستانی خدماتی ارائه کند که سلامت افراد را به خطر بیندازد . پس از یک عمل جراحی ساده گرفته تا افزایش قد و  درمان ناهنجاریهای رشد اگر به درستی و نیر نظر  متخصص ارتوپد ارائه شود هیچ ممانعتی برای ادامه کار نیست . در این مقاله ما توضیحات مفیدی از عوارض جراحی رشد قد توسط مراکز غیر معتبر صحبت میکنیم و همچنین عارضه هایی که ممکن است ناشی از رعایت نکردن فرد مراجعه کننده بعد از عمل پیش بیاید . همراه آکادمی بهار طب کاران باشید با ادامه مطلب .

چرا جراحی افزایش قد پیشنهاد نمیشود  ؟

در راستای منابع خبری و خدماتی و همچنین تعداد اندکی از پزشکان عزیز ما سه دلیل زیر را دلایل اصلی این مسئله میدانیم :

  1.   بیشتر تبلیغات منفی درباره   عمل افزایش قد بخاطر تبلیغات محصولات یا پکیج های پیشنهادی منابع انتشار این محتواست . (معمولا تکنیک های ورزشی  ، برنامه غذایی خاص یا داروهای خاص که در مقاله بهترین راه افزایش قد بعد از سن رشد توضیحات بیشتری ارائه شده است   و بی اثر بودن خیلی از این تبلیغات را توضیح داده ایم  )
  2. نکته دوم بخاطر این است که شنونده معمولا ترجیح میدهد راهی بجز جراحی برای افزایش قد دنبال کند همانطور که شاید چندین روش را برای رشد دوباره موهای سر ارثی امتحان کرده باشیم و از  آنجایی که معمولا به عبارت جراحی حساسیت نشان میدهیم از این موقعیت برای هراس بیشتر از عمل افزایش قد استفاده میکنند . (مثل این میماند که فردی طاس  و کاملا بدون مو انتظار داشته باشد بدون کاشت مو بتواند رشد مجدد موها را  در ناحیه طاسی تجربه کند . )
  3. گزینه سوم هزینه جراحی افزایش قد میباشد . بله هزینه عمل افزایش قد پایین نیست و طبیعتا بیشتر از سایر تکنیک های مطرح شده برای فرد لازم به پرداخت است . این گزینه به قضاوت شما بستگی دارد (  از  آنجایی که هزینه جراحی برای خود کلینیک نیز بالاست و مسئولیت بالایی برای کلینیک دارد  نمیتوانیم در حال حاضر کاری انجام دهیم )
درمان اختلاف طول پاها با جراحی

عوارض جراحی افزایش قد چیست  ؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم دو نوع عمل افزایش قد عوارض دارند .

  1. عمل افزایش قد توسط مراکز  غیر معتبر
  2. عملی همراه با رعایت نکردن فرد در مسائل قبل و بعد از جراحی تا رشد نهایی

بهترین جراح افزایش قد کیست ؟

اینکه ما با بیش از 18 سال سابقه  جراحی ارتوپدی  و 2 اختراع و 3 اظهارنامه ثبت اختراع در زمینه رشد و جراحی ها ،  متخصصین خود را بهترین و شرکت را برترین مرکز جراحی  افزایش قد بدانیم کار درستی نیست ، با این حال برخی همکاران عزیز خود را بهترین جراح بین المللی میدانند و ازین اصطلاحات استفاده میکنند . در واقع این رزرومه کاری هر پزشک ، متخصص یا مرکز  و سرتیفیکت متخصصین است که میتواند انتخاب را برای فرد مراجعه کننده آسان تر کند . اما در کل عوارض جراحی افزایش قد توسط کسانی که سابقه جراحی های ارتوپدی کمتری دارند میتواند مشاهده شود  و حتی میتواند جبران ناپذیر نیز باشد . بدین جهت است که در معاینات قبل از عمل ،  رزرومه کاری خود را در اختیار فرد قرار خواهیم داد تا هراس از عوارض عمل افزایش قد نداشته باشد

مورد دیگر که در گزینه های دوگانه مطرح کردیم  مسئله بایدها و نبایدهای قبل و بعد از جراحی افزایش قد میباشد  که کاملا به فرد مراجعه کننده مربوط است . از معاینات قبل از جراحی و اطلاعاتی که در اختیار پزشک قرار داده میشود تا دوره نقاهت و رسیدن به رشد نهایی میتواند زمینه ساز عوارض جراحی افزایش قد باشد . این عوارض نیز شامل :

  • رشد ناهمگام
  • رشد کم
  • اختلاف زیاد طول پاها
  • اسکارها و عفونت های چرکی
  • از دست دادن عصب پا

آیا از عوارض جراحی افزایش قد باید ترسید  ؟

چنانچه متخصص افزایش قد را درست انتخاب کنید و طبق دستورات پزشک تا رشد نهایی پیش بروید ،  هیچچچچچچ گونه عوارضی را تجربه نخواهید کرد . 

همه چیز درباره روش های افزایش قد با جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *