مقالات پزشکی

شکستگی صورت در تصادف

شکستگی صورت در تصادف
شکستگی صورت در تصادف

شکستگی صورت در تصادف

یکی از مهم ترین آسیب های صورت که با وارد شدن ضربه بنا به دلایل مختلفی اعم از تصادف , انجام ورزش های رزمی و… اتفاق می افتد شکستگی استخوان صورت است ؛ افراد دچار شکستگی صورت در تصادف , ورزش های رزمی و… می شوند بهتر است برای بررسی دقیق و انتخاب روش درمان به بهترین جراح فک و صورت مراجعه کنند ؛ درمان حد اقل باید تا کمتر از دو هفته صورت گیرد به این دلیل که استخوان ها ممکن است به شکل نامناسب به یکدیگر جوش خورده و درمان نیز مشکل شود . چنانچه در تصادفات دچار قطع انگشتان دست یا پا شده اید با بهار طب کاران تماس بگیرید . با اعتماد به تکنولوژی مدرن  و تجهیزات رشد بهار طب کاران  اکنون میتوانید رشد مجدد استخوان های کوتاه را تجربه کنید  . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • شایعترین شکستگی های صورت
  • نشانه های شکستگی صورت در تصادف وغیره
  • عوارض شکستگی استخوان صورت
  • روش های درمانی شکستگی صورت
  • مراقبت بعد از عمل شکستگی صورت
  • درمان خانگی شکستگی صورت
  • هزینه درمانی شکستگی صورت

عمل افزایش رشد قد

شایعترین شکستگی های صورت

  • شکستگی استخوان بینی ( به دلیل اینکه این ناحیه در معرض تروما قرار دارد باید عمل جااندازی آن هر چه سریع تر صورت گیرد )
  • شکستگی استخوان گونه که صدمات آن موجب صدمات چشمی می شود .
  • شکستگی استخوان فک که موجب از بین رفتن روباط فکی و دندان ها و اختلال در تکلم و تنفس می شود
  • شکستگی ایتخوان جمجمعه

نشانه های شکستگی  صورت در تصادف و غیره

شکستگی صورت در تصادف یا غیره با نشانه ها و علایمی همراه است که از جمله آنها می توان به تورم پلک , تاری دید یا دوبینی , کبودی و تورم در صورت به ویژه کبودی زیر چشم , خونریزی زیر صلیبه چشم, محدودیت در حرکت چشم ها , احساس درد حین حرکت چشم , , احساس گز گز یا مور مور شدن پوست ناحیه گونه ,احساس بی حسی در لب و بینی ( به دلیل آسیب عصبی ) , بروز مشکل در صحبت کردن و به داخل فرورفتن قسمت استخوانی قوسی گونه که هنگام لمس این فرورفتگی نسبت به طرف مقابل حس می شود ؛ اگر این شکستگی استخوان کف چشم را درگیر کند احتمال فرورفتگی چشم به داخل  و تقارن نداشتن نسبت به چشم سمت راست وجود دارد .در موارد شدید تر ممکن است شکستگی گونه روی سیستم دندانی تأثیر گذاشته و مانع از جفت شدن کامل آنها شود ؛ در بیشتر شکستگی های بینی نیز به دلیل پر شدن حفره سینوس با خون حس گرفتکی بینی وجود دارد .

عمل جراحی پای کوتاه

عوارض شکستگی استخوان صورت

اگر فرد دارای شکستگی صورت و درمان های لازم را انجام ندهد به دلیل اینکه استخوان صورت به خصوص گونه جزء زیبایی صورت محسوب می شود استخوان در مکانی نادرست جوش خوردهو فرورفتگی و عدم قرینگی در صورت ایجاد می شود و اگر فرد پس از مدت طولانی تصمیم به جراحی بگیرد عمل جراحی مشکل تر خواهد بود .

روش های درمانی شکستگی صورت

ریداکشن :

ریداکشن یا جا انداختن استخوان از جمله روش های درمانی شکستگی صورت بوده که جراح بدون جراحی اقدام به جا انداختن استخوان صورت می کند ؛ این نوع تکنیک برای بازگرداندن شکستگی استخوان و یا دررفتگی مفصل به جای اصلی آن است هنگامی که استخوان صورت می شکندحالت خود را به وسیله جابه جایی از دست می دهد ؛ در شکستگی هایی که هیچ نوع تغییر آناتومیکی به وجود نیامده تنها کار قرار دادن استخوان در جای طبیعی خود است جراحان ارتوپدی توسط ریداکشن اقدام به بازسازی حالت آناتومیکی استخوان می کنند .

آندوسکوپی :

روش آندوسکوپی تنها محدود به معده نبوده و برای درمان شکستگی ها به خصوص ناحیه چشم , گونه و دیگر شکستگی های صورت کاربرد دارد ؛ در این روش یک دوریین در سر لوله نصب شده  و از راه بینی به درون سینوس و پشت گونه ها می برند ممکن است نیاز به برش کوچک در پشت سر باشد و آندوسکوپ به درون سینوس پشت پیشانی هدایت شود این روش به خارج کردن قطعات استخوان شکسته کمک می کند .

جراحی شکستگی صورت :

جراحی شکستگی گونه و صورت در اتاق عمل انجام می شود ؛ جراح با توجه به میزان شکستگی ممکن است بیست دقیقه تا چد ساعت طول بکشد همچنین ممکن است بیمار روز بعد از عمل ترخیص شود یا نیاز باشد چند روز بستری شود ؛ برای جا اندازی استخوان گونه با برش در درون دهان  استخوان گونه توسط وسایل مخصوص جا انداخته می شود و رد صورت نیاز با پلیت استخوانی گونه در محل خود فیکس می شود .

مراقبت بعد از عمل شکستگی صورت

  • عدم خوابیدن بر روی گونه سمتی که شکسته شده است .
  • استفاده مرتب از داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • عدم استعمال دخانیات تا دو هفته پس از عمل
  • اجتناب از فین کردن
  • اجتناب از عطسه کردن شدید با بینی ( بهتر است هوا را از طریق دهان خارج کنید . )

درمان خانگی شکستگی صورت

 در موارد خفیف این شکستگی ها درمانی نیاز ندارند به این دلیل که فرورفتگی خفیف آنها با بافت نرم صورت پوشیده می شود و از لحاظ زیبایی مشکل ساز نیست ؛ می توان تا زمانی که پزشک وضعیت بیمار را معاینه می کند از بسته یخ بر روی ناحیه تورم و دارای درد استفاده نمود .

هزینه درمان شکستگی صورت

هزینه درمان شکستگی صورت در تصادف و دیگر حوادث به میزان و شدت آسیب دیدگی و نحوه روش درمانی آن بستگی دارد بنابراین پس از اینک بیمار تحت معاینه قرار گرفت هزینه درمان شکستگی تعیین می شود .

عمل جراحی پاهای پرانتزی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *