مقالات پزشکی

طول درمان شکستگی مهره کمر

درمان شکستگی مهره کمر
درمان شکستگی مهره کمر

طول درمان شکستگی مهره کمر

به طور معمول شکستگی مهره های کمر در قسمت های جلوی مهره صورت میگیرد و منجر به کم شدن تراکم این ناحیه می شود ؛ همین امر موجب تغییر شکل مهره کمر شده و نیز با ایجاد شکستگی های متعدد در مهره های کمر تغییر شکل متعددی در مهره ها صورت میگیرد که می تواند موجحب خم شدن کمر به سمت جلو و در نتیجه ایجاد قوز کمر شود ؛ آیا درمان شکستگی کمر ممکن است ؟ طول درمان شکستگی مهره کمر چقدر است ؟ در ادامه سعی می کنیم به بررسی دوره درمان و عوامل مؤثر در بهبود بپردازیم . تیم جراحی بهار طب کاران با خدمات جراحی افزایش قد و ناهنجاری های مادرزادی در خدمت شماست . برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید  و یا همراه ما باشید با :

  • عوارض شکستگی مهره کمر
  • روش های درمان شکستگی مهره کمر
  • طول درمان شکستگی مهره کمر چقدر است ؟
  • بهترین حالت خوابیدن برای شکستگی مهره کمر
  • تأثیر ورزش پس از جراحی شکستگی مهره کمر
  • برای تسریع در درمان شکستگی مهره کمر چی بخوریم ؟

عمل جراحی رشد قد چگونه است ؟

عوارض شکستگی مهره کمر

  • فلج شدن در صورت شستگی شدید
  • ایجاد لخته خون در لگن و پاها ( به علت استراحت طولانی مدت در بستر )
  • زخم های فشاری
  • آمبولی ریوی
  • پنومونی

روش های درمان شکستگی مهره کمر

طول درمان شکستگی مهره کمر به میزان آسیب دیدگی بستگی دارد در موارد شدید تر نیاز به بستری و جراحی است در چنین شرایطی با استفاده از روش های مختلفی می توان به تسکین درد و بهبود کمک نمود روش های متداول درمان بسته شکستگی مهره کم شامل لیزر نوکلوئوتومی , آندوسکوپی به روش هیدروسیژن , تزریق های ترنسفورمینال , تزریق درفاست و رادیوفر کوئنسی است ؛ استراحت محدود کردن فعالیت ,فیزیوتراپی , استفاده از بریس و کمربند طبی بلوک عصبی و جراحی ستون فقرات از دیگر روش های درمان است .

پای کلاب فوت چیست ؟

طول درمان شکستگی مهره کمر چقدر است ؟

طول درمان شکستگی کمر در مدت زمان طولانی امکان پذیر است این مدت حول و حوش 3 ماه طول درمان با کمربند مخصوص است ؛ در جواب اینکه آیا شکستگی مهره کمر خوب می شود ؟ باید گفت  با مراجعه به پزشک و تجویز داروها و اعمال حرکات فیزیوتراپی و کم کردن فعالیت و تحرک و رعایت نکاتی که پزشک بیان می کند مهره ها جوش خورده و فرد سلامت خود را به دست می آورد ؛و بیمار باید نکاتی را که پزشک توصیه می کند رعایت نماید بیمار بسته به نوع شکستگی در مدت زمان های متفاوتی بهبودی خود را به دست می آورد اما مراقبت از بیمارانی که دچار شکستگی مهره های کمر شده اند بسیار حائز اهمیت است .

بهترین حالت خوابیدن برای شکستگی مهره کمر

بهتر است از تشکی استفاده کنید که از کمر شما محافظت کرده و موحب بدتر شدن درد نمی شود همچنین نحوه خوابیدن شما تأثیر زیادی در بهتر شدن یا بدتر شدن کمر درد دارد ؛ نکته ای که باید به ان توجه نمود این است که هنگام خوابیدن کمر حالت انحنای طبیعی خود را حفظ کند برای جلوگیری از تشدید آسیب دیدگی کمر باید نکاتی را مد نظر قرار داد از جمله ؛

  • هرگز کمر خود را نچرخانید
  • پرهیز از حرکات ناگهانی و سریع
  • هنگام خواب بین پاهای خود بالشی بزرگ بگذارید تا حین خواب جا به جا نشود .
  • هنگامی که قصد استراحت روی تخت را دارید ابتدا روی تخت نشسته سپس از دست ها برای تحمل وزن بدن کمک گرفته زانو را خم نمایید سپس به پهلو دراز بکشید
  • برای خارج شدن از تخت به آرامی به پهلو چرخیده ؛ زانور ا خم نموده و از دست ها برای تحمل وزن بدن استفاده نمایید به آرامی پاهای خود را از دست اویزان کرده به صورت صاف روی تخت نشسته و به آرامی بلند شوید .

تأثیر ورزش  پس از جراحی شکستگی مهره کمر

طول درمان شکستگی کمر در مدت زمان طولانی اتفاق می افتد اما در حین دوران نقاهت برای جلوگیری از چسبندگی باید در اولین زمان ممکن ورزش هایی خاص انجام داد این ورزش ها را می توان در وضعیت طاق باز یا دمر انجام داد این ورزش ها را باید چند بار در روز انجام داد در صورت در در اندام تحتانی باید چند ثانیه تأمل کرد تا علایم بر طرف شده و سپس ورزش را ادامه دارد ؛ هنگامی که به پشت خوابیده اید پشت ران پای خودر ا گرفته و زانو را تا جایی که درداجازه می دهد صاف کرده و حرکت را تکرار کنید  این ورزش را حد اقل روزی 3 تا 5 بار تکرار کنید .

برای تسریع در درمان شکستگی مهره کمر چی بخوریم ؟

برای قوی شدن استخوان ستون فقرات و تسریع بهبود شکستگی باید تغذیه مناسب داشت نوشیدن آب زیاد چرا که 25 درصد وزن هر مهره را آب تشکیل می دهد ؛ استفاده از پروتئین ها و مواد غذایی مانند لوبیا , عدس و دانه چیا , سبزیجات سبز رنگ مانند کلم بروکلی , اسفناج و کلم پیچ روند بهبودی را تسریع می بخشند اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی سالمون , فرآورده های لبنی حاوی کلسیم اعم از شیر , ماست , پنیر و کشک , گیاهان و ادویه ها مانند دارچین , زنجبیل ,ریحان و رزماری برای رفع التهاب مفید هستند همچنین میوه ها مانند سبزیجات مفید هستند از بین میوه ها توت ها برای سلامتی سون فقرات و بافت استخوان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و مواد مغذی مفید هستند

مرکز اصلاح کوتاهی انگشت

5 نظر در “طول درمان شکستگی مهره کمر

  1. ناشناس گفت:

    تشکر از مطالب بسیار مفید شما

  2. ناشناس گفت:

    مطالب شما کمک کننده و یاریگر کسانیست که دچار شکستگی ستون فقرات شده اند سپاس از شما

  3. ناشناس گفت:

    ممنونم از اطلاعات مفیدتون

  4. ش گفت:

    بسیا ر عالی همیشه سلامت و تندرست بمانید

  5. ناشناس گفت:

    بسیارعالی هس من خودم مهره کمرم شکسته پلاتین گذاشم. ممنونم با راهنمای های شماکه میتونم بهتر بخوابم یابلند بشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *