مقالات پزشکی

علت درد در جناق سینه چیست ؟

علت درد در جناق سینه
علت درد در جناق سینه

علت درد جناق سینه

جناق سینه استخوانی خنجری شکل و تکی با طولی حدود 15 تا 20 سانتی متر می باشد ؛ که در بخش پیشین و میانی قفسه سینه قرار دارد از دو طرف غضروف های به جناق متصل شده اند همچنین به قسمت فوقانی آن استخوان ترقوه متصل می شود ؛ شاید برای برخی از ما احساس سنگینی روی قفسه سینه و یا درد وسط قفسه سینه پیش آمده باشد و به این فکر کرده باشیم که علت درد جناق سینه چیست ؟ آیا این درد خطرناک است و سوالات اینچنینی که ذهن ما را به خود درگیر کند . تیم جراحی بهار طب کاران با خدمات جراحی رشد قد و ناهنجاریهای رشد مادرزادی درخدمت شماست . برای مشاوره و استعلام قیمت جراحی با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با آکادمی بهار طب کاران  :

  •  علایم آسیب دیدگی جناق سینه
  • 11 علت مهم درد جناق سینه که نباید آن را نادیده گرفت
  • چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

هزینه عمل رشد قد

علایم درد جناق سینه

  • درد در قسمت دنده ها
  • بیشتر شدن در با تنفس عمیق و سرفه
  • تشدید درد پس از حرکت بازوها
  • کبودی یا تورم
  • سوزش سردل
  • احساس سیر بودن
  • دشواری در تنفس
  • داشتن احساس خراشیده شدن در مفاصل نزدیک به استخوان جناق سینه

11علت مهم درد جناق سینه که نباید آن را نادیده گرفت ؟

درد قفسه یا همان جناق سینه را نباید نادیده گرفت این درد می تواند ناشی از هر چیزی باشد .

رفلاکس معده :

بیماری رفلاکس معده شرایطی است که اسید از معده به مری باز می گردد مداولترین علایم رفلاکس شامل ؛ سوزن درد قفسه سینه , بازگشت اسید معده به مری و دهان و مزه ناخوشاند در دهان است که معمولا پس از خوردن غذا اتفاق می افتد و هنگام خم شدن یا دراز کشیدن بدتر می شود ؛ هنگام رفلاکس معده هنگامی که اسید معده از مجرای ورودی غذا به عقب بر می گردد در قفسه سینه و گلو احساس سوزش ایجاد می شود و یا اینکه ممکن است درد در زیر سینه چپ ایجاد شود .

حملات عصبی :

علت درد جناق سینه می تواندبه دلیل حملات عصبی باشد قرار گرفتن افراد در محیط های تنش زا و پر استرس موجب احساس دلشوره و اضطراب در افراد می شود مدت زمان این حالت بنا به شرایط فرد می تواند چند ساعت تا چند روز باشد درد قفسه سینه ناشی از اضطراب دارای علایمی است از جمله درد به صورن نقطه ای در سمت جناق سینه و یا مرکز , در بانوان احساس درد در زیر پستان سمت چپ و اینکه تا چند روز بعد هم درد در جدار قفسه سینه احساس شود .

آنژین :

آنژین پکتوریس بیماری بوده که در آن شریان های قلب که خون را به ماهیچه های قلب می رسانند دچار تنگی می شود این مشکل به عضله قلب آسیب وارد می کند هنگام استراحت این بیماری موجب درد قلب می شود تشخیص درد قفسه سینه هنگام خواب مشکل است به همین علت باید به دیگر علایم نیز توجه نمود .

عمل رشد انگشت کوتاه دست

بیماری های تنگی نفس :

از دیگر دلایل و علت درد جناق سینه بیماری های تنفسی است ؛ مشکلات ریوی اعم از آسم وپنومومدیا استیوم و پنوموتراکس و پنومونی موجب تنگی نفس و در قفسه سینه می شود .

پرولاپس دریچه میترال قلب :

پرولاپس دریچه میترال قلب با بسته نشدن دریچه میترال قلب و افتادگی آن ایجاد می شود پس از بسته شدن این دریچه خون به سمت دهلیز چپ باز می گردد و در بدن جاری نمی شود میزان شدت این عارضه به برگشت خون بستگی داشته و حتی ممکن است موجب مرگ شود ؛ درد قفسه سینه , تنگی نفس , خستگی , سر درد و سر گیجه و ضربان نامنظم یا ضربان تند قلب از علایم افتادگی دریچه میترال قلب است .

پریکاردیت :

پریکاردیت منجر به التهاب عضله قلب می شود در این بیماری خودر ایمنی درد جناق سینه با غذا خوردن یا دراز کشیدن تشدید شده و تا شانه و گردن گسترش می یابد .

میوکاردیت :

در میوکاردیت نیز عضله قلب ملتهب شده و همراه با علایمی مانند درد قفسه سینه , مشکل در تنفس , خستگی و یا تب است .

حمله قلبی :

ممکن است علت درد جناق سینه به دلیل به دلیل حمله قلبی باشد در صورتی که حمله قلبی رخ دهد تشکیل لخته های خون از خونرسانی ممانعت می کنند در حمله قلبی درد ها ناگهانی بروز می کنند ؛ قبل یا وسط قفسه سینه تیر می کشد و با استراحت علایم آن کم نمی شود .

ابتلا به کرونا :

یکی از علایم اصلی ابتلا به کرونا درد در قفسه سینه است  سیستم تنفسی به خصوص ریه مهمترین عضو بدن بوده که به این ویروس آلوده می شود شایع ترین علایم بیماری کرونا  شامل تب , سرفه , احساس خستگی , تنگی نفس , مشکلات تنفسی , درد قفسه سینه , از دست دادن حس بویایی و چشایی , سر درد و گلو درد است .

التهاب کیسه صفرا :

کولسیستیت حاد  یا التهاب کیسه صفرا می تواند موجب درد ناگهانی در قسمت راست بالای شکم ایجاد نماید و به طرف راست کشیده شود .

آمبولی ریوی :

بسته شدن رگ خونی که خون را از قلب به ریه می برد می تواند موجب سوزش و در شدید قفسه سینه شود که به هنگام تنفس بدتر شده و با علایمی مانند تنگی نفس , سرفه و سرگیجه همراه باشد .

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

عوامل مختلفی می تواند موجب درد جناق سینه شود اگر در با مواردی که گفته می شود همراه باشد باید سریعا به پزشک مراجعه نمود این موارد شامل , درد پس از واد شدن ضربه به قفسه سینه , درد علایم حمله قلبی را به همراه داشته باشد ؛ پس از گذشت زمان در بهبود نیابد  یا اینکه این درد با استفراغ یا استفراغ خونی همراه باشد .

عمل جراحی پاهای پرانتزی چگونه است ؟

5 نظر در “علت درد در جناق سینه چیست ؟

  1. مرتضی گفت:

    عالی بود ، خسته نباشید

    1. مریم گفت:

      سلام من جناق سینم در. میکنه لطفاً زود جوابمو بدید دشوار تفسی است چیکار کنم

  2. مرتضی گفت:

    عالی بود واقعا ، خسته نباشید

    1. shahinfar گفت:

      ارادتمند شما

  3. روح انگیز نظرپور گفت:

    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *