مقالات پزشکی

مراقبت های بعد از تصادف

مراقبت های بعد از تصادف
مراقبت های بعد از تصادف

مراقبت های بعد از تصادف

آسیب های کمر , گردن , زانو یکی از شایعترین آسیب های تصادف رانندگی می باشد و فردی که دچار تصادف شده متوجه ان نمی شود تصادفات اتومبیل خسارات بسیاری وارد می کنند اما در تصادف با وسیال نقلیه بدن هم آسیب می بیند و شاید که در همان ابتدا قابل مشاهده نباشد ؛ هنگامی که دو وسیله به شدت به هم برخورد می کنند نیروی بسیاری وارد می شودو ان نیرو جهت بدن را در جهتی که نباید خم شود خم کرده و موجب آسیب به خصوص در نواحی کمر و گردن می شود اما مراقبت های بعد از تصادف چیست ؟ تیم جراحی بهار طب کاران در خصوص قطع انگشتان در تصادف راهکاری تضمینی ارائه میکند . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید  و یا همراه ما بمانید با :

  • پس از تصادف چه کنیم ؟
  • رایجترین آسیب ها پس از تصادف و مراقبت های بعد از تصادف

هزینه عمل افزایش قد چقدر است ؟

پس از تصادف چه کنیم ؟

  • با پلیس تماس بگیرید .
  • خودرو را از جاده خارج نمایید .
  • صحنه تصادف را ترک نکنید .
  • به پزشک مراجعه کنید .
  • آرامش خود را حفظ کنید .
  • برای یاداوری جزئیات سانحه تمرکز کنید .
  • اگر نقشی در تصادف ندارید نسبت به آن بی تفاوت نباشید و فورا با پلیس و مرکز امدادی تماس بگیرید .
  • پس از اینکه در محل حادثه تحقیقات پلیس کامل شد محل تصادف را پاکسازی کنید .
  • خسارت خود را از بیمه شخص ثالث بگیرید و اگر مقصر هستید و خودرو شما بیمه بدنه دارد با مراجعه به شرکت بیمه کننده خسارت خود را بگیرید .
پای کلاب فوت چیست  ؟

رایتجرین آسیب ها پس از تصادف و مراقبت های بعد از تصادف

آسیب رسیدن به بافت نرم اعم از کبودی , کوفتگی و ویلش گردن :

در جزئی ترین آسیب ها هم کبودی و کوفتگی ایجاد می شود ؛ کبودی ها آسیب های کم اهمیتی بوده که به مراقبت پزشکی نیاز نداشته و حدود یک تا دو هفته بهبود می یابند .اگر پس از تصادف در ناحیه گردن احساس درد کردید به احتمال زیاد دچار ویلش شده اید این کشیدگی های ناحیه گردن درد ناک بوده و پس از چند هفته طول می کشد تا بهبود یابند .

زخم های ناشی از تصادف :

زخم ناشی از تروما ا تصادف می تواند جزئی و یا شدید باشد این زخم ها شامل ساییدگی , پارگی , بریدگی های پوست , سوختگی ها و زخم های ترومای نافذ باشد تروما می تواند زخم های متفاوتی در بدن ایجاد کند و می توانند بافت های زیادی را درگیر کنند در صورت عمیق بودن باعث آسیب جدی می شوند قبل از درمان ممکن است نیاز به تریاژ و احیا وجود داشته باشد ؛ مراقبت های بعد از تصادف و نوع درمان زخم ناشی از تصادف بستگی به نوع و شدت زخم دارد درمان و تمیز کردن زخم می تواند ساده یا به علت شدت آسیب نیاز به عمل جراحی باشد .

ضربه مغزی بعد از تصادف :

ضربه مغزی به دلیل وارد شدن ضربه سر یا بدن ایجاد می شود میزان آسیب دیدگی به شدت ضربه بستگی دارد برخی از علایم ضربه مغزی خفیف شامل گیجی , تهوع و استفراع , احساس خواب آلودگی , اختلالات خواب , تاری دید ع حساسیت به نور , تغییر خلق و خو , احساس افسردگی و طعم بد در دهان است ؛ علایم ضربه مغزی شدید شامل استفراغ مکرر , گیچی شدید , لکنت زبان , تشنج از دست رفتن هشیاری تا چند دقیقه و یا رفتن به کماست

مراقبت های پس از ضربه مغزی در تصادف :

ضربه مغزی ممکن است موجب اختلالات موقتی در سلول های مغزی شود مشکل ضربه مغزی باید فورا زیر نظر متخصص جراحی مغز و اعصاب درمان شود تا از عواقب وخیم تر و یا گاهی منجر به مرگ شدن جلوگیری نمود با استفاده از کمربند ایمنی و ایربگ و یا استفاده از کلاه کاسکت هنگام استفاده از موتور می توان از این آسیب جلوگیری نمود .

شکستگی جمجمه در تصادف :

هر نوع ضربه به سر می تواند موجب شکستگی جمجمه شده و به ساختار زیرین جمجمه مانند غشاها , رگ های خونی و مغز آسیب وارد نماید از جمله علایم شکستگی جمجمه کبودی صورت , تورم و حساسیت در اطراف منطقه آسیب دیده و خونریزی از گوش یا بینی است .

مراقبت های پس از شکستگی جمجمه در تصادف :

ابتدا باید نفس , گردش خون و مجراهای تنفسی بیمار را بررسی کرد تا در صورت نیاز سی پی آر آغاز شود ؛ تا زمان رسیدن پزشک از جا به جایی مصدوم خودداری و سریعا با پزشک تماس بگیرید در صورت نیاز به جایی به جایی مراقب و سرو گردن باشید که ثابت بماند در صورت مشاهده خونریزی با استفاده از دستمال روی ناحیه را ببندید و در صورت استفراغ بیمار سر و گردن را ثابت نگهدارید .

شکستگی لگن پس از تصادف :

لگن مجموعه از استخوان ها در سطح فوقانی ران بوده که از چندیدن استخوان مجزا تشکیل شده باشد شکستگی لگن وضعیتی است که هر یک از این استخوان ها دچار شکستگی شوند و یا ممکن است بیش از یک استخوان شسکته شده باشد ؛ از جمله علایم شکستی لگن درد بودن که با تکان دادن ران تلاش برای راه رفتن بدتر می شود , تورم و کبوی , بی حسی و سوزن سوزن شدن و درد در ناحیه شکم , باسن , ران و قسمت پایین کمر از دیگر علایم شکستگی لگن است .

مراقبت های پس از شکستگی لگن در تصادف :

در مراقبت های بعد از تصادف در صورت شکستگی لگن , تا زمانی که اورژانس خودش را به بیمار می رساند؛ اگر متوجه راه رفتن وی شدید از وی بخواهید که از حرکت خودداری کند  باید بیمار را به کمک پلیور یا پتو پوشاندو از تکان دادن او توسط افراد آموزش ندیده جلوگیری کرد .

کلینیک اصلاح انگشت قطع شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *