مقالات پزشکی

پیشانی ناندرتال چیست ؟

پیشانی ناندرتال چیست
پیشانی ناندرتال چیست

پیشانی ناندرتال چیست ؟

یکی از عواملی که چهره فرد را خشن نشان داده و فرد خشمگین به نظر می رسد داشتن پیشانی برجسته بوده که تحت عنوان پیشانی ناندرتال نیز شناخته می شود باعث می شود که چهره فرد ناراحت و خشمگین به نظر آید شایعترین دلیل این عارضه رشد بیش از حد و بزرگ شدن سینوس های پیشانی ( رشد زیاد حفره های هوا در استخوان های سینوس ) پس از دوران بلوغ می باشد که بر اثر برجسته شدن و نازکی استخوان پیشانی در ناحیه سینوس ها اتفاق می افتد برای حل این مشکل پزشکان روش هایی مانند تزریق بوتاکس و یا جراحی را پیشنهاد می کنند . تیم جراحی فوق تخصص بهار طب کاران با جراحی افزایش طول استخوان  دست و پا و جراحی ناهنجاریهای مادرزادی در خدمت شماست  . جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • علت پیشانی ناندرتال
  • روش های غیر جراحی ناندرتال مناسب چه کسانی است ؟
  • عمل جراحی پیشانی برجسته
  • مراقبت های پس از جراحی ناندرتال
  • عوارض جراحی پیشانی برجسته

هزینه جراجی پا چنبری یا کلاب فوت

علت پیشانی ناندرتال

رایجترین علت پیشانی ناندرتال برجستگی استخوان ناحیه سینوس ها و بزرگ شدن سینوس های پیشانی , عوامل وراثتی , وجود تومورهای بزرگ و کوچک در پیشانی و یا آسیب , ضربه یا جراحتی در دوران کودکی به وجود آمده و باعث تغییر فرم پیشانی در این دوران که دوران شکل گیری استخوان های بدن بوده می باشد .

روش های غیر جراحی ناندرتال مناسب چه کسانی است ؟

روش های غیرجراحی برای اصلاح پیشانی برجسته وجود دارد این روش برای افرادی است که میزان جلو آمدگی پیشانیشان کم باشد و یا قسمت میانی پیشانی آنها حالت فرورفته باشد در این حالت دکتر از تزریق فیلر یا قرار دادن پروتز استفاده می کند این روش به هیج وجه برای افرادی که برجستگی پیشانی شدید دارند مناسب نیست .

مشاوره جراحی پای کلاب فوت

عمل جراحی پیشانی برجسته

حجم دهی و کانتورینگ پیشانی :

ناهنجاریهای کوچک پیشانی معمولا با استفاده از سیمان استخوانی PMMA و سیمان هیدروکسی آپاتیت برطرف می شود اما کاشت ایمپلنت برای حجم دهی بیشتر است برای این کار از نوع استاندارد یا ایمپلنت سفارشی که مناسب بیمار ساخته می شود استفاده می گردد نوع سفارشی مناسب بیمار بوده و حجم مورد نظر را ایجاد می کند .

کم کردن حجم پیشانی و ابرو :

می توان توسط تراش استخوان پیشانی برجستگی پیشانی را کاهش داد اما مقدار تراشیدن استخوان به ضخامت استخوان جمجمه بستگی دارد برجستگی قوس ابروها معمولا به علت ضخامت استخوان این ناحیه و بزرگی سینوس های پیشانی است توسط سوزاندن قوس ابرو و نیز تراش دیواره سینوس پیشانی می توان قوس ابرو را کاهش داد .

افزایش حجم شقیقه :

رشد ناکافی عضله گیجگاهی موجب گودرفتگی شقیقه ها یم شود برای درمان این مشکل از روش ایمپلنت شقیقه , تزریق چربی و تزریق فیلرهای مصنوعی استفاده می شود .

کاهش حجم شقیقه ها :

در دوطرف سر به دلیل اینکه نازک تر بودن استخوان جمجمه  درمان برجستگی شقیقه سختر است و نمی توان حجم شقیقه را با تراش کاهش داد معمولا برجستگی شقیقه به دلیل رشد بیش از حد عضله گیج گاهی است برای کاهش حجم عضله گیجگاهی از روش هایی مانند تزریق بوتاکس یا جراحی کاهش حجم کاربرد دارد .

مراقبت های پس از جراحی ناندرتال

  • برای رفع درد و تورم تا دو روز بعد از عمل استفاده از کمپرس سرد نه به صورت مستقیم روی پیشانی
  • حمام نکردن تا دو روز پس از جراحی
  • تا حدود 6 ماه تا 1 سال زیر نور آفتاب شدید قرار نگیرید مگر با استفاده از ضد آفتاب قوی
  • عدم استفاده از حرارت گرم و داغ سشوار
  • زخم را تمیز نگه دارید تا عفونت نکند
  • استفاده از مسکن معمولی برای کاهش درد
  • تا 8 روز از ورش های شدید که باعث تعریق یا فشار خون می شود خودداری کنید
  • 14 روز پس از جراحی می توانید به کار و فعالیت خود ادامه دهید .

عوارض جراحی پیشانی برجسته

خب هر عمل جراحی در کنار محاسن از عوارضی نیز برخوردار است البته نوع این عارضه به شدت جراحی , موقتی یا دائمی بودنش و میزان مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد در عمل پیشانی ناندرتال برش جراحی در بالای پیشانی , بالای سر و محل رویش مو زده می شود معمولا در این محل بعد ها مو محل برش را پوشش می دهد و با ترمیم ظریفی که روی محل بخیه صورت میگیرد در برش تا حد قابل توجهی رفع می شود .شایع ترین عوارض پس از عمل ورم و کبودی بوده که تا دوهفته رفع یا احتمال خیلی کم تا 2 ماه بعد بر طرف می شود همچنین از بین رفتن حس لامسه در پیشانی که تا دو ماه الی 4 ماه و در موارد  نادر تا 10 ماه طول بکشد هر چند که خطرناک نیست .

جراحی متاتارس با جدیدترین متد روز دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *