مقالات پزشکی

بهترین مسکن برای شکستگی

بهترین مسکن برای شکستگی
بهترین مسکن برای شکستگی

بهترین مسکن برای شکستگی

یکی از رایج ترین آسیب ها که ممکن است در طول زندگی هر شخصی با آن مواجه شود شکستگی استخوان است ؛ برای اینکه میزان و عمق شکستگی مشخص شود و نیز برای کاهش درد باید که به پزشک متخصص مراجعه نمود تا توسط پزشک روش های درمانی اعم از فیزیوتراپی , تحریک الکتریکی , ماساژ و سایر روش ها برای کاهش درد و درمان استخوان استفاده شود ؛ یکی از علایم آزار دهنده شکستگی درد است در این صورت بهترین مسکن برای شکستگی چیست ؟ و چگونه می توان این درد را کاهش داد ؟ تیم جراحی بهار طب کاران  در خصوص رشد انگشت قطع شده دست و انگشتان پا مشاوره میدهد.  جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما بمانید با  :

  • بهترین مسکن دارویی برای شکستگی چیست ؟
  • آمپول مسکن قوی برای درد استخوان
  • بهترین مسکن گیاهی برای شکستگی

رشد انگشت قطع شده با جراحی

بهرین مسکن دارویی برای شکستگی چیست ؟

یکی از علایم آزاردهنده شکستگی درد است برای کاهش درد پزشک با توجه به شدت درد ممکن است مسکن تجویز کند . آیا می دانید بهترین مسکن برای شکستگی چیست ؟

ایبوپروفن (Ibuprofen ) :

ایبوپروفن تسکین دهنده درد هایی از قبیل رگ به رگ شدن عضلات , ضرب دیدگی یا شکستگی استخوان , دندان درد و… می باشد ؛ این دارو با مسدود کردن اثر آنزیم سیکلوکسیژناز , باعث کاهش ساخت ماده ای شیمیایی به نام پروستاگلانژین در بدن شده که مسول ایجاد درد و التهاب در ناحیه آسیب دیده است .

کپسول سلکوکسیب (celecoxib ) :

داروی سلکوکسیب یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی بوده که درد و تورم را کاهش می دهد این دارو علاوه بر تسکین درد شکستگی برای درمان آرتریت , درد حاد و دردهای ناراحتی قائدگی نیز استفاده می شود ؛ علایم گوارشی مانند سوء هاضمه , سوزش سر دل , معده درد و… از علایم شایع این دارو بوده که برای کاهش آن مصرف دارو پس از غذا توصیه می شود .

قرص دیکلوفناک (Diclofenac ) :

از جمله بهترین مسکن برای شکستگی قرص دیکلوفناک است ؛ این قرص از دسته داروهای مسکن ضد التهاب غیر استروئیدی و ضد نقرسی است اثر ضد درد ان مان استامینوفن برای دردهای مانند درد استخوان اعم از آتریت روماتوئید , آرتروز ؛ نقرس حاد , درد ناشی از شکستگی استخوان , درد رفتگی , رگ به رگ شدن, سر درد  و.. استفاده می شود در رابطه با عوارض این قرص باید گفت مصرف طولانی مدت آن خطر خونریزی گوارشی از روده و معده را افزایش می دهد .

هزینه عمل جراحی پای کوتاه

قرص ناپروکسن ( naproxen ) :

یکی از بهترین مسکن برای شکستگی , و درمان درد و مواردی مانند آرتروز , بورسیت , اسپوندیلیت , آنکیلوزان , تاندونیت و یا نقرس قرص ناپروکسن می باشد این نوع مانند دیگر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی برای کاهش درد  و تورم استفاده می شود این قرص را بهتر است در حین غذا یا بلافاصله پس از غذا با یک لیوان آب یا شیر کامل مصرف نمایید تا به کاهش احتمالی ناراحتی معده کمک کند ، عوارض جانبی آن شامل یبوست یا اسهال , خواب آلودگی , خشکی دهان , مشکلات شنوایی و… است .

آمپول مسکن قوی برای درد استخوان

  • استامینوفن 1 گرم
  • آمپول کتورولاک
  • آمپول ایبوپروفن
  • آمپول دیکلوفناک سدیم
  • آمپول ترامادول
  • آمپول پیروکسیکام
  • آمپول فنتانیل سیترات
  • آمپول سوپاتریپتان سوکسینات
  • آمپول پتیدین

بهترین مسکن گیاهی برای شکستگی

زردچوبه :

زردچوبه با کورکومین مخصوص خود ادویه ای بسیار مهم در درمان التهاب و درد محسوب می شود بنابراین می توان ان را از جمله بهترین مسکن برای شکستگی و درد ناشی از ضرب دیدگی دانست می توان از زردچوبه و روغن زیتون خمیری درست کرد البته بهتر ایت این کار را در مراحل آخر ترمیم استخوان انجام داد .

تخم شنبلیله :

می توانید  با  دو قاشق مربا خوری تخم شنبلیله دمنوش تهیه و بنوشید این دمنوش جذب کلسیم را افزایش داده موجب تحریک سطح روده شده و بافت استخوان را ترمیم می کند .

کلینیک جراحی پای پرانتزی

گیاه آرنیکا :

می توان این گیاه را پس از شکستگی روی محل مورد نظر قرار داد ؛ گیاه آرنیکا موجب جبران مایعات از بین رفته بدن شده و فشار عصبی , تورم و التهاب را کاهش می دهد بهتر است آن را به صورت مستقیم استفاده نکنید زیرا ممکن است موجب تحریک غشای پوستی و مخاط شود بنابراین از مایعی که رقیق شده استفاده نمایید .

از دیگر گیاهان دارویی برای تسریع درمان شکستگی و کاهش درد ناشی از آن گیاه بومادران , گاوزبان کامفری , ریشه شیرین بیان , سنجد آسیاب شده با شیر و عسل , سداب , گیاه زهی ارزن و اوپاتوریم ارغوان است .

افزایش قد با جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *