مقالات پزشکی

بهترین راه درمان آرتروز گردن چیست ؟

آرتروز گردن
آرتروز گردن

بهترین درمان آرتروز گردن

آتروز گردن عارضه ای جدی بوده که می تواند موجب درد و گرفتگی مفصل شود و توانایی افراد برای انجام فعالیت های مختلف را مختل کند شاید افراد مبتلا به آرتروز گردن تصور کنند که نمی توان برای درمان آرتروز گردن کار زیادی انجام داد اما می توان با انجام فعالیت های اصلاحی مانند برنامه های تمرینی مخصوص ,  دارو یا تزریقات علایم آن را تا حدود زیادی بهبود بخشید ؛ همراه ما باشید با معرفی بهترین درمان آرتروز گردن . بهار طب کاران با فوق تخصص ارتوپد در تهرانسر  در خصوص  آرتروز گردن و سایر  آرتروزهای رایج  مشاوره میدهد . برای دریافت نوبت با ما تماس بگیرید ویا همراه ما باشید با  :

  • آشنایی با آرتروز گردن و علایم آن
  • فرق دیسک گردن و آرتروز چیست ؟
  • بهترین درمان آرتروز گردن

هزینه جراحی تعویض مفصل لگن چقدره ؟

آشنایی با آرتروز گردن و علایم آن

آتروز گردن به طور معمول در افراد سالخورده به وجود می آید که در نتیجه تحلیل رفتن دیسک و دیگر غضروف ها , استخوان های اضافی به نام استئوفیت در گردن ایجاد می شوند که می توانند موجب تنگ شدن کانال نخاعی  و یا محل های خروج ریشه های عصبی شوند که این عارضه تنگی کانال نخاعی گردنی نیز نام دارد از علایم آتروز گردن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درد , سفتی و گرفتگی در ناحیه گردن به سمت شانه احساس می شود .
  • هنگام حرکت گردن صدای تق تق شنیده می شود .
  • احساس سر درد و سرگیجه
  • احساس درد در بازوها و شانه ها
  • فرد به راحتی نمی تواند گردن خود را بچرخاند یا به جلو و عقب خم کند .

فرق دیسک گردن و آتروز چیست ؟

معمولا آتروز گردن در اثر افزایش سن و تحلیل و انحطاط اجزای ستون فقرات به وجود می آید در صورتی که دیسک گردن بر اثر بیرون زدگی یا پارگی یک یا چند مورد از دیسک ها و التهاب و فشار آنها به ریشه عصبی رخ می دهد .

بهترین درمان آتروز گردن

درمان آتروز گردن در منزل :

یکی از ساده ترین راه ها برای درمان آتروز گردن استفاده از کمپرس سرد و گرم روی ناحیه آسیب دیده می باشد به این دلیل که کمپرس گرم گردش خون را بهبود بخشیده و موجب تسکین درد ماهیچه می شود و کمپرس سرد تورم و التهاب را کاهش می دهد ( در صورت مشکلات گردش خون ار کمپرس سرد استفاده نکنید و اگر ناحیه دچار قرمزی است از کمپرس گرم استفاده نکنید . ) ؛ از دیگر درمان های خانگی استفاده از فلفل هندی است که دارای کپسایسین بوده و خاصیت ضد درد دارد  برای استفاده یک قاشق چای خوری پودر فلفل هندی و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را ترکیب و روی ناحیه آسیب دیده بمالید و این ناحیه را به مدت چند ساعت با باند ببندید .

عمل پای کلاب فوت به چه صورته  ؟

بهترین ورزش برای آرتروز گردن :

 از بهترین درمان آتروز گردن , انجام حرکت های مناسب ورزشی است انجام صحیح این ورزش ها زیر نظر پزشک می تواند تأثیر چشمگیری در تسکین ناحیه مورد نظر باشد ؛ از جمله این ورزش ها می توان به خم کردن گردن به سمت جلو ( نزدیک کردن چانه به قفسه سینه ) , خم کردن گردن به سمت عقب ( مانند نگاه کردن به سقف ) و خم کردن جانبی گردن ( نزدیک کردن گوش راست به شانه راست و نزدیک کردن گوش چپ به شانه چپ ) و چرخش گردن ( چرخاندن گردن به طرفین است ) .

بهترین دارو برای آرتروز گردن :

دارو درمانی نیز از دیگر روش های درمان بهبود درد ناشی از آرتروز گردن است بهترین قرص برای درد گردن الفن ایکس بوده که در دسته داروهای ضد التهاب و ضد درد قرار میگیرد این دارو به عنوان قرص شل کننده عضله گردن نیز شناخته می شود از دیگر قرص های مؤثر برای درد گردن ایندومتاسین بوده که به درمان آرتروز کاهش درد و تورم کمک می کند ؛ پماد های موضعی نیز جنبه تسکین دهندگی داشته و پس از استفاده روتین اثر بخشی بهتری ایجاد می کنند از بهترین این پماد ها می توان به پیروکسیکام , متیل سالیسیلات , پماد رزماری , پماد رهامین و… را نام برد .

تزریق کورتیکو استروئید :

بیشترین کارایی تزریق کورتیکون در درمان آرتروز حاد خواهد بود ؛ تزریق کورتون می تواند به کاهش درد و تورم در ناحیه مورد نظر کمک کند , در بیمارانی که دچار آرتروز هستند و در مقطع زمانی که مفصل دچار درد و تورم می شود در فعالیت های روزمره زندگی محدودیت دارند بنا به توصیه انجمن جهانی روماتولوژی تزریق کورتون مفید است.

فیزیوتراپی :

فیزیوتراپی یکی از اصلی ترین و بهترین درمان آرتروز گردن بوده که می تواند نجات دهنده بیمار از درد باشد ؛ فواید زیاد فیزیوتراپی همراه با هزینه کم آن در مقایسه با دیگر درمان ها آن را در خط مقدم درمان آرتروز گردن قرار داده است ؛ یک برنامه فیزیوتراپی توسط یک فزیوتراپ متخصص می توان بیماران مبتلا به آرتروز گردن را رد همان مراحل اولیه درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کند از مزایای فیزیوتراپی می توان به کند کردن یشرفت آرتروز , بهبود حالت بدنی , بهبود تحرک و بهبود قدرت بدنی اشاره کرد.

عمل جراحی :

از روش های درمانی مؤثر و بهترین درمان آرتروز گردن می توان به عمل جراحی اشاره نمود پزشک عمل جراحی را زمانی تجویز می کند که روش های کم تهاجمی جوابگو نباشد روش های جراحی آرتروز گردن شامل جراحی لامینکتومی که پزشک در این جراحی برای برداشتن لامین ها و زوائد استخوانی استفاده می کند ؛ جراحی دیگر فیوژن نام دارد که در این حالت پزشک با استفاده از جراحی فیوژن یک گرافت استخوانی یا ایمپلنت فلزی بین مهره ها قرار داده و آنها را به هم جوش می دهد در واقع پزشک با این کار چند مهره را به هم پیوند داده و از حرکت آنها جلوگیری می کند

هزینه عمل افزایش قد با الیزاروف چقدره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *